Макрофотографія: особливості жанру

0
54

Сучасна художня фотографія вже давно перетворилася зі звичного процесу фотографування – в мистецтво, яке має свої тонкощі та секрети. Саму ж художню фотографію сміливо можна поставити поряд з такими видами мистецтва, як музика та живопис.

Як й інші види мистецтва, фотографія має свої жанри: портрет, репортаж, натюрморт, пейзаж, оголена натура, флора і фауна, а також макрозйомка, що поступово стає улюбленим заняттям для мільйонів людей.

Макрозйомка – це мистецтво, яке наближає і максимально збільшує предмети, що оточують нас у повсякденному житті. Вона показує нам дивовижні і дуже надихаючі деталі й кольори. Це справжня магія, що відбувається за допомогою об’єктивів макрофотографій.

В даній статті ми з вами поринемо в неймовірно цікавий світ макрозйомки. Макрофотографія, мабуть одна з найбільш захоплюючих і складних різновидів фотографії. Зйомка ведеться за допомогою спеціальних макро-об’єктивів для яких найменший рух рукою буде катастрофою, оскільки об’єктив не зможе правильно сфокусуватися. Але все ж таки  не обов’язково потрібно мати спеціальний об’єктив. Є інші альтернативи, такі як подовжуючі кільця для об’єктивів, а також фільтри, які можна придбати. Компактна камера або камера телефону з символом маленької квітки також може робити прийнятні макрофотографії. За допомогою макрофотографії  у нас з’явилася можливість відкрити казковий світ, який поруч, але не всі здатні його помітити, звернути увагу. Джерелом натхнення можуть бути комахи,  павуки, метелики і квіти.

Для макрозйомки  лінзи в великою фокусною відстанню можуть бути корисними, оскільки ви можете знаходитись далеко від об’єкта. Якщо ви підійдете надто близько, наприклад, до комах, то вони полетять чи втечуть. На короткій відстані виникає ще одна проблема – тінь від камери. Чим більше ви збільшуєте зображення зумом, тим менше світла ви захопите, що може впливати на глибину різкості. Фотоспалах може допомогти зі світлом, ви зможете використовувати коротшу витримку, більш закриту діафрагму, але це ще один фактор, який може злякати ваш об’єкт.

Поради для макрозйомки :

1) не трясти камеру – дуже важливо тримати камеру впевнено, не рухати нею під час зйомки, або, принаймні, звести зайві рухи до мінімуму. Це важливо в будь-якому жанрі фотографії, але в макросі це має ключове значення, так як фотокамера повинна зосередитися на деталізації навіть самих крихітних деталей за короткий проміжок часу.

2) ефекти – можна пульверизатором розбризкати крапельки води на пелюстки квітів, що буде імітувати краплі роси. Подібні ефекти часто бувають дуже корисними, вони роблять фотографії цікавішими.

3) фон – було б добре, якби  фон не був однотонним і нудним. Розмитий задній план виглядає набагато краще, тоді як яскраві вогні і строкаті відблиски можуть відволікати глядача. Краще всього якщо фон буде в одній колірній гаммі і без яскравих, строкатих плям.

4) витримка і діафрагма – якщо фотографувати макро в темному приміщенні, або в темний час доби, можна компенсувати відсутність достатнього освітлення збільшивши витримку, залишивши значення діафрагми незмінним. Це може дати не той результат, що  хотілось, але розглядати таку можливість як варіант, все-таки варто.

5) фокус – фокусування дуже важливе, тому що воно несе в собі головну відмінність між звичайним зображенням і макрозйомкою. Всі фотографи радять ручне фокусування, краще спробувати самостійно налаштувати камеру і точно сфокусуватися, навіть якщо автофокус працює добре. Фокусуючись, найкраще акцентувати увагу на центральній частині предмета, або якщо це комахи, то на голові або очах.

6) погода – дощ не стане великою проблемою, однак, макрозйомка у вітряну погоду швидше за все, не принесе добрих результатів. У першу чергу стане проблемою рух камери, а камера й об’єкт зйомки повинні бути нерухомі. Фотокамера не зможе добре сфокусуватися і зробити різкий деталізований знімок на рухомому об’єкті, тому макрофотографії в динаміці не робляться, для цього є багато інших видів зйомки, але не макро.

7) різкість – для досягнення максимальної глибини різкості, краще всього використовувати апертуру від f / 11 до f / 22. Яке саме значення слід вибрати, сказати дуже складно, слід експериментувати і набиратися досвіду.

8) спалах – при зйомці в умовах поганої освітленості (надто сонячно, або занадто темно), можна використовувати спалах.

Дуже важливим моментом в макрозйомці є те, що  можна фотографувати практично все. І не тільки природні елементи можуть стати об’єктом уваги, фотографувати можна  все, що забажаєш. Фантазуйте, і не бійся експериментів, бо, насправді, можливостям немає меж.

Макрофотографія – це унікальна можливість відкрити для себе прекрасний, дивовижний світ мікросвіту, помічати те, що  зовсім поруч, але ми на це не звертаємо уваги, також це можливість подивитися на предмет зйомки під незвичайним кутом, і з іншого боку.

Лілія Єфремова, співробітник ЛМХМ
Фото: Лілія Єфремова